Қазіргі таңда Мемлекет басшысы Қасым-Жомарт Тоқаевтың тапсырмасымен мұғалімдерге деген көзқарас та, құрмет те артып келеді. Жаңадан қабылданған «Педагог мәртебесі туралы» Заңда педагогтердің жалақысын көтеру ғана емес, сонымен қатар оларды әртүрлі қоғамдық жұмыстарға жұмсамау, қағазбастылықтан арылту және мамандыққа қойылатын талаптарды күшейту мәселесі де қаралған.
Нақты қабілеті бар, білімі жоғары жастардың мұғалім мамандығына бет бұруына жағдай жасау назарға алынуда. Бұрын ҰБТ тапсырған оқушылардың ішінде төмен балл жинаған оқушылар мұғалім мамандығына түсіп кететін еді. Ал бүгінде, керісінше, «Алтын белгі» иегері атанған жастардың басым бөлігі мұғалім мамандығын таңдауда. Бұл нені білдіреді? Мемлекеттің маңызды салаларының ішінде басқа мамандыққа қарағанда мұғалім мамандығының маңызды екенін түсініп келе жатқанымыздың бір белгісі деп айта аламын.
Сонымен қатар жаңартылған білім беру мазмұны бойынша көптеген өзгеріс бар. Бұрын оқушы баға үшін оқитын болса, қазір оқушы білім үшін оқу керектігін түсініп келе жатыр. Себебі бүгінде оқу барысында балаға нақты дескриптор беріледі. Сол дескриптор шеңберінде бағалау критерийлері ұсынылады. Осыған сәйкес оқушы өз білімінің нақты қай деңгейде тұрғанын анықтай алады. Бұл арқылы оқушылар арасында қарама-қайшы пікірлер туындамайды. Сондай-ақ сабақта әртүрлі әдіс-тәсілдер кеңінен қолданылады. Мысалы, диалогтік оқыту әдісі, Джигсо әдісі, фишбоун әдісі және рөлдік әдістерді айтуға болады.
Өзім елордадағы Мәшһүр Жүсіп атындағы №57 орта мектепте 10 жыл көлемінде ұстаздық етіп келемін. Осы уақыт аралығында біраз оқушым олимпиада, ғылыми жоба сайыстарында, ғылыми-практикалық конференцияларда, әртүрлі байқауларда жеңімпаз атанды. Мен сабақта визуалды деректерді кеңінен қолданамын. Өйткені оқушы кітаптағы мәтін түріндегі ақпараттарды оқуы мүмкін, бірақ оны тез ұмытып қалады. Сол мәтін түріндегі ақпараттарды аудио, бейнеграфика, диаграмма, анимация түрінде жеткізуге тырысамын. Бұл оқушылардың есте сақтау қабілеттерін, шығармашылық ізденістерін арттыруға ықпал етеді.
Қазір Білім және ғылым министрлігі жаңа жобаларды жүзеге асырып жатыр. Оның бірі – «Цифрлы мұғалім» жобасы. Бұл арқылы цифрлы технологияны қолданып, Қазақстан бойынша білікті ұстаздар көптеген мектептің оқушыларын бірлестіре отырып, сабақ беруге мүмкіндік алады. Болашақта оқушы мұғалімді таңдау дәрежесіне жетуіміз керек. Бұл мұғалімдер арасында да бәсекелестікті арттырып, сапалы білім беруге жағдай туғызады.
2020-2021 оқу жылында «Хабар» телеарнасының қолдауымен түсірілген «Теле-сабақ» жобасына жыл бойы қатысып, «Балапан» телеарнасынан 120-дан аса сабақ бердім. Менің сабақтарым республика көлемінде Қазақстанның түкпір-түкпіріндегі оқушыларға көрсетілді. Дәл осындай тәжірибе көрсетіп жатқаныма қуанамын және еліміздің білім беру саласын дамыту жолында аянбай еңбек етуге, бар білгенімді болашақ ұрпаққа үйретуге тырысамын.
«Үздік педагог-2021» байқауына қатысып, қала көлемінде және республика көлемінде жеңімпаз атанып, осынау атаққа ие болдым. Білім және ғылым министрлігі тарапынан «Үздік педагог» төсбелгісімен марапатталдым.
Сарвар КУЛМЕТОВ,
Мәшһүр Жүсіп атындағы
№57 орта мектептің география пәнінің мұғалімі
Egemen Qazaqstan