“2 сәуір жыл сайын Дүниежүзілік аутизм проблемасы туралы ақпарат тарату күні атап өтіледі.
Егер 2003 жылы елімізде РАС-пен ауыратын 77 бала тіркелсе, бүгінде бұл сан 9 мыңға жетті. Бұл сандар да азаматтардың аутизм, диагностика және тіркеу туралы көбірек ақпараттанатынын, тиісінше көмек ұйымдастырылып, белгілі бір инфрақұрылым жасақталатынын көрсететінін түсіну керек”- деп жазды министр Facebook парақшасында.
“Атап өту керек, егер балаларға қатысты зорлық-зомбылықтың басқа түрлері болса (есту, соқыр және т.б. ), белгілі бір инфрақұрылым, әдістер, стандарттар, бағдарламалар, мамандар мен арнайы ұйымдар болған және бар, яғни аутизм жағдайы басқа.
Ерекше балаларымызға жағдай жасау үшін ҮЕҰ-мен тығыз жұмыс жасаймыз.
Біздің серіктестерімізге “Асыл Мирас”, “Дара”, “Болашақ”, AUTISM KAZAKHSTAN Ұлттық Ассоциациясына және басқа да үлкен жұмыс атқарып жатқан ұйымдарға алғыс айтамын: инклюзияны қолдау кабинеттері, балаларға арналған ресурстық орталықтар ашып, тренин ұйымдастыр ng pe dagogov, біздің университеттермен бірлесіп, заңнамаға өзгерістер енгізіңіз.
Кеше біз ҮЕҰ мен қоғамдық бірлестіктердің, ата-аналар қауымдастығының, оқытушылар, ғалымдар мен профессорлар, ЖОО ректорлары, сондай-ақ алқа өкілдері мен білім басқармаларының 400-ден астам өкілдері қатысқан конференция өткіз Этодикалық кеңселер.
Оның нәтижелерін қорытындылай келе, мен маңызды тұстарды атап өтемін.
1. Республикалық үйлестіру кеңесі РАС мәселелері бойынша арнайы құрылады. Үкімет мүшесі ретінде оны өзім басқаруға бел будым. ҮЕҰ өкілдері, салалық мемлекеттік органдардың вице-министрлері, әкім орынбасарлары және басқа да әріптестер кеңес құрамына кіретін боламыз. Маңызды мәселе – осы бағыттағы барлық жұмысты үйлестіру.
2. Жеке РАС жол картасы бекітіледі, онда проблемалық аймақтарды жазып, қысқа, орта және ұзақ мерзімді міндеттерді анықтаймыз.
3. Ғылыми зерттеулер жүргізу маңызды. Сондықтан ІІМ РАС зерттеулері бойынша арнайы ғылыми бағдарламаны қаржыландыруды қамтамасыз ету бойынша жұмыстар жүргізеді.
4. Бүгінде 19 университет арнайы оқытушылар дайындайды. Барлық осы университеттерге түзету кабинеттері форматында ресурстық орталықтар ашу тапсырылды, олар мамандарды даярлаудың клиникалық базасы ретінде әрекет етеді.
ҚазҰатЖенПУ бұл бағытта жақсы жұмыс атқарды, онда «Дара» қорының қолдауымен ресурстық орталық ашылды.
5) Биыл біз университеттерге аутизммен ауыратын балалармен жұмыс істеуге мамандандырылған шетелдік профессорларды тартуға, бағдарламаларды, тәсілдерді дайындауға және студенттерді даярлауға қаржы бөл
6. Биыл ҚазҰПУ атындағы. Абая, ҚазҰатЖенПУ, КарГУ осы аурумен ауыратын балалармен жұмыс істейтіндер үшін аралас онлайн/оффлайн форматта арнайы магистратура бағдарламаларын әзірлейді.
7. Қазірдің өзінде ҚКПК, ПМС, ресурстық орталықтар, арнайы инклюзия кабинеттерінің қызметкерлеріне мақсатты гранттар беріп жатырмыз. Олардың кәсіби магистратураға түсуіне жағдай жасауға да дайынбыз.
8. Біз көмекші мұғалімдерді оқытудың типтік жағдайларына енгіздік. Ал қазірдің өзінде мектептерде 1000-нан астам осындай маман жұмыс істейді. Олар ерекше білім беру қажеттіліктері бар балалардың мектепке бейімделуіне және білім алуға көмектесетін жандар. Бұл бағыттағы жұмыстар жалғасын табатын болады.
9. Алғаш рет түзету көмегін көрсетуге мемлекеттік тапсырыс беруді бастаймыз. Яғни, осы ауруға шалдыққан балалармен сапалы түзету жұмыстарын жүргізуге дайын ұйымдар бюджеттен жеткілікті қаржы алады. Бұл біздің балаларымызға осындай ерекше қолдаудың ауқымын күрт арттырады.
11. Ата-аналар, мамандар үшін барлық қажетті ақпарат, барлық арнайы ұйымдардың базасы, ҚХПК, ПМПК, ресурстық орталықтар базасы, әрқайсысы тиісті ақпаратқа ие болуы үшін бірыңғай портал жасап жатырмыз.
Осымен бірге басқа да бағыттарда жұмыстар жүргізілуде.
ПМПК бойынша. Бүгінгі күні 87 психолог-медициналық-педагогикалық консультациялар жұмыс істейді (әр 60 мың бала санына 1 норма бойынша). Олар РАС бар балаларды анықтап, ата-аналарынан кеңес алуға көмектеседі. Нормативтің өзгеруіне байланысты желі кеңейтіледі (50 мың балаға 1 ПМС), бұл тағы 40-қа жуық ПМС ашылады деген сөз.
ҚХПК. Бүгінде елімізде 211 психологиялық-педагогикалық түзету кабинеті мен 14 оңалту орталығы жұмыс істейді. Біз аутизммен ауыратын балаларға арналған отандық арнайы дамыту бағдарламаларын әзірледік. Ал бүгінгі күні ҚХПК-де осы бағдарлама бойынша РАС-тың екі мыңға жуық баласы көмек алады.
ООП бар балаларды оқыту үшін біз білім беру бағдарламаларының икемділігін қамтамасыз ету және балалардың оқу жетістіктерін бағалау жүйесін; 400-ден астам арнайы оқу бағдарламаларын әзірлеу бойынша шаралар қабылдадық. Мектептерге педагог көмекшісі қызметін енгізсек, енді мектепке дейінгі ұйымдарда осындай мамандар жоспарда бар.
Біздің тапсырмамызға сәйкес, барлық педагогикалық ЖОО-да инклюзивті білім беру бойынша модульдер енгізілді, оның ішінде РАС бар балаларды оқыту мен тәрбиелеу тақырыптары. Сонымен қатар, балалармен жұмыс істеу бойынша белсенді мұғалімдерді дамыту курстары жүргізілуде.
Осы бағытта және одан әрі жұмыстар атқарылатын болады”.