Жиында мектепке дейінгі білім берудің сапасын жақсарту жөніндегі шараларды, оның ішінде бірыңғай біліктілік талаптарды, ұлттық біліктілік тесттерді және мектепке дейінгі ұйымдардың тәрбиешілері мен басқа да қызметкерлерге еңбекақы төлеу жүйесін қайта қарауды қамтитын Жол картасын іске асыру, казақстандық оқулықтардың сапасы, «Мектеп асханалары» партиялық жобасы талқыланды.
Айта кетейік, мектепке дейінгі білім беру сапасын жақсарту жөніндегі Жол картасы 2018 жылдың қараша айында Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің бұйрығымен бекітілген болатын.
– Бүгінгі күні елімізде 880,8 мың балалар контингенті бар 10 314 мектепке дейінгі ұйым жұмыс істейді. Оның ішінде мемлекеттік мектепке дейінгі ұйымдар саны 6 567 бірлік (573,5 мың бала), жекеменшікке – 3 749 бірлік (307,3 мың бала). Республиканың мектепке дейінгі ұйымдарындағы мұғалімдер саны – 94,8 мың педагог. Білім және ғылым министрінің бұйрығымен 2019 жылғы сәуірде педагогикалық кадрлардың біліктілікті арттыру курстары бойынша білім беру бағдарламалары бекітілді, – деді Әбдіманап Елікбайұлы. Сондай-ақ ол жоба аясында мектепке дейінгі білім беру ұйымдарының 1 009 педагогикалық қызметкерлері мен басшылары қамтылғанын атап өтті.
Қазіргі таңда Білім және ғылым министрлігі мектепке дейінгі ұйымдардың педагогикалық қызметкерлері үшін ұлттық біліктілік тестілеу (ҰБТ) енгізу бойынша жұмыс жүргізуде. Бұл тестілеу жылына екі рет (мамыр, қараша), екі бағыт бойынша жүзеге асырылады деп жоспарланып отыр: «Мектепке дейінгі педагогика және психология», «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту әдістемесі».
Бұдан басқа, 2019 жылғы 1 маусымнан бастап білім және ғылым саласындағы мемлекеттік қызметшілердің лауазымдық жалақылары ұлғаймақ. Атап айтар болсақ, балабақша тәрбиешілерінің лауазымдық жалақысы орта есеппен 21%-ға, тәрбиеші көмекшілерінің жалақысы 20%-ға, балабақша меңгерушілерінің жалақысы 10%-ға көтеріледі.
Nur Otan партиясы Қазақстанның мектептерінде тамақтану сапасын жақсартуға бағытталған «Мектеп асханалары» әлеуметтік жобасы бойынша партия білім беру басқармаларымен және партияның аймақтық филиалдарымен бірлесіп ата-аналардың және ҮЕҰ қатысуымен мектеп асханаларын мониторингтеуді жүзеге асырып келеді.
2018 жылы Білім және ғылым министрлігі Білім беру ұйымдарында тамақтанудың жаңа ережелерін қабылдады, оның шеңберінде ата-аналар мен ҮЕҰ өкілдерін конкурстық комиссияларға қатыстыру, субмердігерлік ұйымдарды қатыстыруға тыйым салу, отандық тамақ өнімдерін пайдалану талабы (кем дегенде 80%), ай сайын азық-түлікке сертификаттарды ұсыну және мектеп асханаларында тағамның сапасын жақсарту үшін басқа да нормалар қарастырылған. 2019 жылғы наурыз айындағы жағдай бойынша, тамақтандыру еліміздің 6 971 (88,1%) мектептерінде 2 911 639 (94,7%) балалар үшін ұйымдастырылған.
Іс-шара барысында ҚР білім және ғылым вице-министрі Бибігүл Асылова, Мәжіліс депутаттары Наталья Жұмаділдаева, Әлия Сапарова «Мектеп асханалары» партиялық жобасын іске асырудың проблемалық мәселелерін айтып, аталған мәселе төңірегінде туындаған сұрақтарға жауап берді.
– Еліміз бойынша 1900-ден астам мектеп асханаларына мониторинг жүргізілді. Нәтижесінде, тамақтану, ұйымдастыру ережелері бойынша ескертпелер жасалды. Атап айтар болсақ, мектептегі тағам сапасын мониторингтеу бойынша сарапшылық комиссиялар тиісті дәрежеде жұмыс істемеген. Сарапшылық журналдар да немқұрайлы жүргізілген. Сарапшылық комиссия жұмысының қорытындысы мектеп сайтында жарияланбаған. Министрліктің бекіткен ережесінде айқындалған мәселе кейбір мектептерде ескерілмей, ережелер сақталмаған. Екіншіден, тиісті бақылау болмағандықтан бекітілген санитарлық талаптар да сақталмаған. Тиым салынған тағам өнімдері, мысалы кетчуп қосылған гамбургерлер, ащы және қуырылған тағамдар, майонез, түрлі дәмдеуіштер қосылған тағамдар сатылған. Су ішу тәртібі бұзылған. Кейбір мектеп басшылары тиым салынған тағамдар қосылған ас мәзірін бекітіп, мектеп асханаларында сатылуға жол берген, – дейді Әлия Сапарова.
Кездесу барысында мектеп оқулықтарының сапасы мен мазмұны да сөз болды. Білім және ғылым министрлігі мектеп оқулықтарының сапасын жақсарту мақсатында бастауыш білім берудің бірыңғай негізгі оқулықтарын енгізіп, оқулықтарға бірыңғай талаптар әзірлеп, нормативтік-құқықтық актілерге өзгерістер мен толықтырулар енгізу және өзге де іс-шараларды кезең-кезеңімен жүзеге асырып жатқанын тілге тиек етті. Сонымен қатар басқосуда мектеп оқулықтарының, әсіресе, ағылшын тіліндегі оқулықтардың сапасы мен мазмұнына ата-аналар тарапынан наразылық туындап отырғаны айтылды.
Талқылауға бейнеконференция байланысы арқылы еліміздің барлық өнірлері қатысты. Отырыс қорытындысы бойынша комиссия мүшелері уәкілетті мемлекеттік органдарға жіберілетін тиісті ұсыныстар әзірледі.